Apakah moisturizer terbaik untuk kulit kering? Mestilah moisturiser jenis water based yang melembabkan muka sepanjang hari.

Hello bestie! So before I explain lebih lanjut tentang moisturizer ni, I nak share dengan you guys yang Naa jenis yang mekap hampir setiap hari. Lepastu kerja dalam aircond, memang bertambah2 kering lah kulit yang sedia ada memang dah kering, so, moisturizer memang sangat penting dalam rutin harian. Kalau tak menggelupas jadi kulit, tak suka!
Mempersembahkan Aqua Whitening Cream daripada Hansaegee Nature Aqua. Hari ni kembali lagi dengan produk hebat yang Naa suka. Sekarang ni Naa suka gila Aqua Whitening Cream yang I gunakan sebagai moisturizer. Sejujurnya, Naa dah try banyak jenis pelembap tapi ni kali pertama I pakai krim water drop macam ni hahaha rare isnt it! Okay jom Naa ceritakan lebih lanjut tentang pelembap ni.
Mosturizer water based terbaik untuk kulit kering
Untuk pengetahuan korang, Naa mempunyai kulit kering. Jadi pelembap adalah satu kemestian bagi Naa. Ini bukan sahaja melembapkan kulit anda tetapi ia juga membantu merawat kemerahan. Ia juga mendakwa dapat membantu memberikan kelembapan mendalam kepada kulit dengan titisan air. Dalam moisturiser water based ni juga ada glycerin yang boleh provide air pada kulit. Jadi kulit yang kering dan kurang air akan dapat air yang mencukupi bagi melembabkan kulit, so kulit akan kekal hydrated the whole day. Korang tau tak pemilihan moisturizer untuk kulit kering sangat penting tau. Contohnya moisturizer yang baik untuk kulit kering adalah yang water based. Moisturiser water based ni dia pelembab yang berasaskan air, bila disapu di muka, sangat ringan dan lembut je. Sesuai untuk yang jenis kulit kering atau pun kulit berminyak sebab yang jenis water based takkan buatkan kita rasa rimas sebab tak heavy, so inilah moisturizer terbaik yang korang boleh consider.

Ingredients pelembab muka terbaik dari Hansaegee Nature
I am so in love with the texture of the cream. So fluffy! Honestly I love the soothing effect it gives on my inflamed skin. It also makes my skin feels like the chok chok skin. Dalam moisturizer ni ada glycerin yang sesuai untuk kulit kering sebab ia boleh memberikan kelembapan yang cukup pada kulit. Dan tak lupa jugak dalam ni ada niacinamide yang dapat membantu memberikan kelembapan pada kulit juga dan akan buat kulit lebih cerah sebab biasanya kalau kulit kering, dia akan kelihatan kusam sebab tak cukup air dan tak glowing ya temen-temen. Serious I cakap ni moisturizer untuk kulit kering paling best.
Pernah dengar tak tentang Camellia Japonica Seed Oil? This is my first time too! Naa dah try macam2 skincare tapi ni first time dengar pasal this oil haha. It has a lot of benefits for the skin. It is another plus point for this product. Naa suka jugak pakai krim ni under my makeup. Minyak ni sebenarnya berfungsi untuk membantu penyerapan yang jauh ke dalam kulit. Pastu dia bersifat non-comedogenic yang tidak akan menyumbat pori-pori dan tak akan menyebabkan jerawat. Selain itu, minyak ni jugak boleh bantu untuk repair sunburn dan redness. Last but not least, memberi lembapan jauh ke dalam kulit.
A super moisture cream of visible water drops effect.
Easily blend and absorb into skin. If you are in rush, you no longer need to wait long to finish your skincare routine.
After a few massages, water drops form immediately on our skin within seconds, the moisturizer is fully absorbed into the skin. Very refreshing, and no sticky feeling. Perfect for hot weather. Due to Herbal extract, it helps to soothes skin and boost the penetration of the moisturizer into the skin.
Tips/Cara Penjagaan muka menggunakan moisturizer terbaik – Aqua Whitening Cream Jadi waktu bila kita nak pakai moisturizer ni? I pakai 3 kali sehari. Pagi pakai sebelum mekap, siang hari masa lepas solat dan malam sebelum tidur. Kadang-kadang, 3-4 kali sehari mengikut mood. Kalau bagi I, waktu paling sesuai nak sapu moisturizer adalah selepas pakai toner/serum. Maknanya di step terakhir skincare routine lah. Sebab kita nak lock semua yang kita pakai tu dalam kulit gitu.

Cara Pakai Moisturizer
Okay cara pakai moisturizer ni mudah je tau. Jom I share: 1. Lepas cuci muka, calit aqua cream ni di beberapa bahagian muka. 2. Lepas tu sapu ratakan pada keseluruhan muka. 3. Masa ratakan moisturizer ke seluruh muka, water drop akan muncul. Lepas water drop muncul, tepuk tepuk lembut muka untuk bantu penyerapan. 4. Kulit akan rasa segar berseri dan akan Nampak lebih sihat dan glowing.
I notice that it also helps to brighten my skin. Disebabkan moisturizer ni mengandungi camellia japonica seed oil, dia akan menjadikan kulit lebih lembab sepanjang hari. Memang I rasa my skin well hydrated lepas pakai cream aqua ni. Tak menggelupas dan especially on nose area. Aqua ni juga akan buatkan mekap jadi long lasting and more pigmented. Since aqua ni jenis water based so sangat sesuai dengan I punya skin type yang kering sebab waterdrop yang terhasil dapat menyerap jauh ke dalam kulit. Dan tak hairan bila I cakap this cream brighten my skin sebab ia mengandungi niacinamide yang boleh bantu cerahkan kulit. Now my skin makin improve, makeup pun cantik je tak crack the whole day. Refer gambar I kat bawah.
Another plus point haha. I guess it really does what it claims which is whitening cream. For this product, I must say this is one of the best moisturizer that I have tried.

Check their product here:
❥ Brand : Hansaegee Nature
❥ Website: https://hansaegee.com/
❥ IG page: https://www.instagram.com/hansaegeenature/
❥ FB page: https://www.facebook.com/HansaegeeNature
❥ Youtube page: https://www.youtube.com/c/HansaegeeNatureMalaysia

0 Comments