Assalamualaikum mommies!
Hari ni nak share one of my favourite pumps dalam category wearable pump. Maknanya pam ni adalah motor yang attach dekat cup dan tak ada wayar. Dah cuba a few wearable breastpump and Naa ada tiga wearable breastpump yang Naa paling suka. Tapi hari ni nak share satu dulu which is Bunny Goody S32 Wearable Breastpump.
Siapa yang perlukan pam ni?
- Mommies yang tak ada tempat untuk pam susu
- Mommies yang perlu buat kerja sambil pam susu
- Mommies yang tak nak ada orang tau dia tengah pam susu (sebab dia sangat senyap)
- Mommies yang tak suka berserabut dengan wayar

Okay untuk pam ni, Naa dah cuba dan dah pakai untuk almost setahun lah. Tidak lah pakai hari2 sebab gilir2 dengan pam yang lain haha. Dia ada 9 level dan korang boleh adjust lah sesuai dengan keselesaan korang. Biasanya first mom, nipple sangat sensitive pakai level yang rendah. Dah biasa baru dia jadi nak yang lebih strong. Suction untuk pam ni Naa rasa dalam category soft to medium. Kalau sebelum ni mommies dah biasa pakai breastpump yang suction kuat dan kasar, mungkin bila pakai yang ni jadi tak ngam sebab lembut je sedutan dia. Kadang kena stop jap tengok eh dah keluar ke belum susu sebab tak rasa haha.

Another function yang Naa suka adalah dia auto off lepas 20 minit. Jadi mommies takdelah lajak sampai 40 minit pam susu, boleh melecet kitgi. Kalau mommies yang jenis yield banyak like sekali pam dapat 10 oz sebelah, tak sesuai pakai yang ni sebab dia punya collection cup tu muat 5oz saja.

korang boleh beli pam susu ni kat sini:
https://s.shopee.com.my/7Uw2KXZGqq

Oh ya, jangan lupa beli dust cover sekali tau, nanti mudah nak buat fridge hack
https://s.shopee.com.my/7zsIvUaPQq

Naa punya bunny goody s32 je. Masa beli tak wujud lagi bunny goody pro. Sekarang dah ada yang pro, which is kita boleh control level and mode pam melalui phone je. Honestly, if you tengah berjimat, yang Naa pakai pun dah okay. Tapi kalau ada bajet lebih, beli je yang pro haha. Sekian. Semoga bermanfaat.

0 Comments